فضای منفی در طراحی لوگو
5/5

فضای منفی فرصت‌هایی را برای طراحان فراهم می‌کند تا نمادهایی قوی ایجاد کنند و سورپرایزهای پنهانی را در کار خود بگنجانند تا تأثیری ماندگار بر بیننده ایجاد کنند. در حالی که تمرکز اصلی طراح بر روی فضای مثبت در یک تصویر است، فضای منفی نیز به همان اندازه مهم می باشد و استفاده هوشمندانه از آن میتواند بسیار مؤثر باشد.

فضای منفی با اشتراک لبه‌ها با فضای مثبت، خطوط کلی شی را تعریف می‌کند و تناسب ایجاد می‌کند. همانطور که از نماد معروف یین و یانگ می دانیم، هر دو نیرو باید وجود داشته باشند. ما نمی توانیم بدون فضای منفی فضای مثبت داشته باشیم و بالعکس. اما از فضای منفی همچنین می‌توان برای مثال برای شکل دادن به شکل دیگری یا نماد استفاده کرد. طراحان همچنین می‌توانند از فضای مثبتی استفاده کنند که شکل‌هایی را در فضای منفی حک می‌کند تا نوعی پازل در هم قفل شده ایجاد کند. نتایج می تواند خیره کننده باشد، به خصوص برای طراحی لوگو و تصویرسازی برای پوسترها و جلد کتاب میتواند تکنیک بسیار مفیدی باشد.

برای الهام گرفتن، 13 نمونه عالی از فضای منفی در طراحی لوگو را به شما معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

13 نمونه عالی از فضای منفی در طراحی لوگو

به اشتراک بذارید!

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
مطالب پیشنهادی
استفاده از لوگو برای برندسازی
مقالات گرافیک
استفاده از لوگو برای برندسازی

آگاهی از برند فرآیند ایجاد ارتباط بین یک شرکت یا محصول با یک تصویر یا یک هویت خاص است، که شامل ایجاد یک هویت مشخص می باشد که مشتریان بتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند و به خاطر بسپارند.

ادامه مطلب »
طراحی احساسی
مقالات گرافیک
طراحی احساسی چیست؟

طراحی احساسی هنری است که از طریق آن می توان با مخاطبان ارتباط برقرار کرد و احساسات آنها را برانگیزد. این نوع طراحی از زبان بصری، رنگ ها، اشکال و الگوها برای ایجاد احساسات در مخاطبان استفاده می کند.

ادامه مطلب »
عناصر مهم در طراحی لوگو
مقالات گرافیک
عناصر مهم در طراحی لوگو

طراحی لوگو کار ساده ای نیست، به خصوص زمانی که اعتبار برند یک شرکت در خطر باشد. در دنیای امروز، شرکت ها در بازار رقابتی به شدت نگران تصویر برند خود هستند.

ادامه مطلب »
نمونه کارهای وال استودیو
ایکن اینستاگرام

اینستاگرام وال استودیو رو داری؟

همین حالا فالو کن…