عناصر مهم در طراحی لوگو
5/5

عناصر مهم در طراحی لوگو | طراحی لوگو کار ساده ای نیست، به خصوص زمانی که اعتبار برند یک شرکت در خطر باشد. در دنیای امروز، شرکت ها در بازار رقابتی به شدت نگران تصویر برند خود هستند. آنها می خواهند با حضور قدرتمند خود در مقابل استراتژی های بازاریابی رقبای خود مقابله کنند. جلوه های بصری مانند لوگوهای تجاری، مؤثرترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف به کسب و کار یک شرکت هستند.

یک طراح لوگوی حرفه ای همیشه انتخاب کاملی از عناصر طراحی را برای ایجاد نماد کسب و کار در نظر می گیرد. طراحان اهمیت لوگو را در ایجاد یک هویت برند متقاعد کننده و قابل اعتماد برای یک شرکت درک می کنند.

لوگوی شرکت شما نقش مهمی در جلب توجه مشتریان به آنچه در بازار ارائه می دهید ایفا می کند. بنابراین یک طراح حرفه ای می داند که عناصر مهم در طراحی لوگو تا چه حد برای کسب و کار شما حیاتی هستند.

اگر می خواهید برند خود را در بازار توسعه دهید، مطمئن شوید که لوگو یک نماد قابل تشخیص از کسب و کار شما باشد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید از انتخاب دقیق یک تصویر یا عنصر گرافیکی اطمینان حاصل کنید که قادر باشد ارزش ها و ویژگی های برند شما را به طور مناسب نشان دهد.

مطمئن شوید که بخش گرافیکی یا تصویر لوگوی شما خیلی (ترند) یا (قدیمی) نیست. در عوض، تصویری جاودانه را انتخاب کنید تا مجبور نشوید در آینده لوگو را دوباره طراحی کنید. الهام گرفتن برای ایجاد یک لوگوی چشمگیر و برجسته یا هر طراحی گرافیکی دیگری کافی نیست.

پیشنهاد مطالعه: مراحل طراحی یک لوگوی موفقبه جمع 14 هزار نفری وال استودیو در تلگرام بپیوندید

هنگامی که از چیزی الهام می گیرید، یک ایده جدید به دست می آورید. اما برای تبدیل آن ایده به یک طراحی شگفت انگیز، نیاز به مهارت دارید. این بدان معنی است که شما باید درک ویژه ای از نحوه کار عناصر طراحی داشته باشید. شما باید درک روشنی از نقش این عناصر در ایجاد لوگویی ویژه و به یاد ماندنی داشته باشید.

فهرست طولانی از عناصر مهم در طراحی لوگو وجود دارد. اما شما باید با برخی عناصر اساسی شروع کنید که همیشه آنها را در لوگو قرار می دهید. هر طراح گرافیکی که می خواهد از این طریق امرار معاش کند، باید ابتدا عناصر مهم در طراحی لوگو را بیاموزد. قوانینی برای استفاده از این عناصر وجود دارد. هنگامی که از این قوانین آگاه شدید، می توانید آنها را بشکنید تا کار طراحی لوگوی منحصر به فرد خود را خلق کنید.

عناصر مهم در طراحی لوگو

1- خط (عناصر مهم در طراحی لوگو)

خط مهمترین و اساسی ترین عنصر طراحی در هر طرح گرافیکی، از جمله لوگو، است. خط، ضربه‌ای است که یک قلم یا مداد برای اتصال دو نقطه ایجاد می‌کند. طراحان گرافیک از خطوط برای تقسیم فضا استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، یک طراح در طراحی مجله از خطوط استفاده می‌کند تا محتوای اصلی را از پنل‌های جانبی و عناوین جدا کند.

هنگام طراحی لوگو، خطوط برای یک طراح گرافیک بسیار اهمیت دارند. انواع مختلفی از خطوط مانند خطوط نرم، ضخیم، سخت، پررنگ، نازک، زیگزاگ و سایر انواع وجود دارد. خط مناسب، خطی است که بتواند شخصیت برند را که لوگو قصد نشان دادن آن را دارد، بیان کند.

یک طراح هنگام انتخاب خط برای طراحی لوگو، مهم است که شخصیت برند را در نظر بگیرد. می خواهد چه نوع تصویری از این برند به مشتریان ارائه دهد؟ آیا می خواهد بر ظرافت، قدرت، مدرن بودن یا صفاتی از این قبیل تأکید کند؟ انتخاب خط مناسب توسط طراح می تواند به انتقال پیام برند به مشتریان کمک کند.

2- رنگ (عناصر مهم در طراحی لوگو)

اهمیت رنگ ها در طراحی لوگو چند وجهی است. رنگ ها به دلیل قدرت بی حد و حصر خود برای مردم شناخته شده اند. رنگ ها می توانند احساسات و عواطف را در بینندگان برانگیزند. به عنوان مثال، زمانی که رنگ قرمز را در یک طراحی گرافیکی می بینید، از احساساتی مانند عشق، اشتیاق پر می شوید.

به طور مشابه، رنگ زرد احساسات روشنایی، امید، آفتاب، مثبت اندیشی، هوش و غیره را برمی انگیزد. رنگ زرد نماد هوش و اجتماعی شدن است.

طراح می تواند از رنگ ها به عنوان یک عنصر مستقل در پس زمینه استفاده کند یا می تواند آن را همراه با سایر عناصر در لوگو اعمال کند. یک طراح گرافیک مجرب می تواند از رنگ ها برای روایت یک داستان در مورد کسب و کار یا برند استفاده کند.

در حالی که پالت رنگ حاوی رنگ های زیادی است، همه آنها برای نشان دادن کسب و کار شما مناسب نیستند. بینندگان ابتدا رنگ ها را می بینند تا تصوری از کسب و کار شما داشته باشند. بنابراین، از رنگ ها برای انتقال پیام استفاده کنید.

قبل از شروع به پر کردن طرح با رنگ ها، انجام برخی تحقیقات در مورد هدف رنگ ها و معنای آنها در طراحی لوگو مفید است.

3- اشکال (عناصر مهم در طراحی لوگو)

لوگوها در قالب اشکال مختلفی طراحی می شوند. شما لوگوی شرکت ها را در اشکالی مانند دایره، مثلث، بیضی، مربع، ذوزنقه، مستطیل، پنج ضلعی و بسیاری از اشکال دیگر خواهید یافت. اشکال، مرزهای یک لوگو را تعریف می کنند. اما شکل فقط مربوط به شکل کلی یک لوگو نیست.

در واقع، طراحان باید فکر کنند که چگونه عناصر مختلف یک لوگو می توانند یک شکل مورد نظر را ایجاد کنند و چگونه این شکل با مخاطب تعامل ایجاد خواهد کرد. به یاد داشته باشید که عنصر شکل، اساس طراحی است.

به عنوان مثال: شما در ابتدا نمی توانید بدون اینکه یک شکل منحصر به فرد را تصور کنید، به جلو حرکت کنید. بنابراین، اشکال فیزیکی و مجازی به طور مساوی در طراحی گرافیک مهم هستند.

4- فضای منفی (عناصر مهم در طراحی لوگو)

فضای منفی یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی لوگو است که طراحان اغلب از آن استفاده نمی کنند. اما زمانی که استفاده شود، این عنصر می تواند به طور قابل توجهی به انتقال پیام برند به روشی زیبا کمک کند. شما می توانید با استفاده از فضای منفی، اشکال مختلفی ایجاد کنید. لوگوهایی که با فضای منفی ایجاد می شوند معمولاً منحصر به فرد هستند و از لوگوهای رقبا متمایز می شوند.

لوگوی Fedex یک نمونه از لوگوهایی است که در طراحی آن در فضای منفی استفاده شده است. همچنین در طراحی لوگوی وال استودیو هم از این سبک استفاده کردیم، به این صورت که W در فضای مثبت و H در فضای منفی طراحی شده است.

5- تایپوگرافی (عناصر مهم در طراحی لوگو)

تایپوگرافی به معنای هنر و علم استفاده از حروف و اعداد برای ایجاد متن است. در طراحی لوگو، تایپوگرافی نقش مهمی ایفا می کند. فونت‌ها می‌توانند به ایجاد شخصیت و هویت برند کمک کنند. آنها می‌توانند احساسات و عواطف خاصی را برانگیزند و می‌توانند به جلب توجه و ماندگاری در ذهن مخاطبان کمک کنند.

در طراحی لوگو، تایپوگرافی باید با سایر عناصر طراحی، از جمله رنگ، شکل و عناصر تصویری، هماهنگ باشد تا یک اثر بصری منسجم و موثر ایجاد کند.

در ادامه به برخی از نکات مهم در استفاده از تایپوگرافی در طراحی لوگو اشاره می کنیم:

سادگی: یک لوگوی تایپوگرافی موفق باید ساده و قابل تشخیص باشد. استفاده از بیش از حد جزئیات یا تزئینات می‌تواند لوگوی برند را شلوغ و گیج کننده کند.

خوانایی: لوگوی برند باید خوانا باشد، به ویژه در اندازه‌های کوچک. استفاده از یک قلم با اندازه و فاصله مناسب می‌تواند به خوانایی لوگوی برند کمک کند.

تناسب: عناصر مختلف لوگوی برند باید با یکدیگر متناسب باشند. به عنوان مثال، اندازه حروف، فاصله بین حروف و اندازه لوگوی کلی باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

6- مقیاس (عناصر مهم در طراحی لوگو)

یکی از مهم ترین عواملی که باعث جذابیت لوگوی شما می شود، مقیاس پذیری آن است. مقیاس پذیری به این معنی است که لوگوی شما باید در اندازه های مختلف عالی به نظر برسد.

برای مثال، لوگوی شما باید زمانی که روی یک بیلبورد بزرگ چاپ می شود، واضح و خوانا باشد. همچنین باید زمانی که روی یک کارت ویزیت کوچک چاپ می شود، قابل تشخیص باشد.


عناوینی که مطالعه فرمودید عناصر کلیدی طراحی هستند که به ارزش طراحی لوگوی شما می افزایند. با این حال، موفقیت لوگوی شما در تبدیل کسب و کار شما به یک برند، به نحوه استفاده شما از این عناصر بستگی دارد.


اگر صاحب یک کسب و کار کوچک یا بزرگ هستید، اگر مدیر یک شرکت یا استارتاپ هستید و به لوگو نیاز دارید یا می خواهید لوگوی قدیمی خود را برای تاثیرگذاری بیشتر دوباره طراحی کنید، ما در وال استودیو یقین داریم که می توانیم به شما کمک کنیم. ( فرم روانشناسی سفارش طراحی لوگو جهت سهولت سفارش شما ایجاد شده است)

به اشتراک بذارید!

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
مطالب پیشنهادی
استفاده از لوگو برای برندسازی
مقالات گرافیک
استفاده از لوگو برای برندسازی

آگاهی از برند فرآیند ایجاد ارتباط بین یک شرکت یا محصول با یک تصویر یا یک هویت خاص است، که شامل ایجاد یک هویت مشخص می باشد که مشتریان بتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند و به خاطر بسپارند.

ادامه مطلب »
آینده طراحی لوگو
مقالات گرافیک
آینده طراحی لوگو

آینده طراحی لوگو | ما اغلب لوگوها را به عنوان نمادهای کوچک و ثابتی می‌شناسیم که روی محصولات، شبکه‌های اجتماعی یا کارت‌های ویزیت ظاهر می‌شوند، اما شکل لوگوها در حال تغییر است.

ادامه مطلب »
طراحی لوگو کافه
مقالات گرافیک
طراحی لوگو کافه

طراحی لوگو کافه : کلید طلایی موفقیت در دنیای قهوه‌ای رنگ در دنیای شلوغ و پرشتاب امروز، اولین چیزی که می‌تواند توجه رهگذران را به خود

ادامه مطلب »
نمونه کارهای وال استودیو
ایکن اینستاگرام

اینستاگرام وال استودیو رو داری؟

همین حالا فالو کن…