آگوستینو پرون خود را هنرمندی معرفی میکند که تحت تأثیر اصلی تبلیغات تجاری و پوسترهای خیابانی قرار دارد. او اخیراً در مورد هنر خود که مناظر شهری ایتالیا را به تصویر میکشد، نوشته است: «تبلیغات یکی روی دیگری، یکی پشت دیگری، عمودی، از میان هزاران پنجره بیرون میآیند و ساختمانهای مراکز شهری بزرگ را به دنیای واقعی برای تبلیغات تبدیل میکنند. پشت این پنجرهها، محصولات صدها برابر تکرار میشوند، درحالیکه در بیرون، شعارها از هر سو به مشام میرسند: در وسایل حمل و نقل عمومی، در ایستگاههای اتوبوس، روی دیوارها. صداهای تیز تابلوهای نئون بزرگ، وسوسه داشتن آنچه ضروری است را روشن و خاموش میکنند. این توهم یک لحظه است. خانه مکانی است که مصرف واقعی در آن رخ میدهد، مکانی که نیازها در آن متولد میشوند، جعبهای که تبلیغات در آن پنهان میشوند و دیگر هرگز بیرون نمیآیند.»
پرونه در آثار خود به هنرمندان برجسته پوستر ایتالیا (و اروپا) از جمله فورتوناتو دپرو ادای احترام کرده و با بازآفرینیهای خود، آثار او را گرامی داشته است. جدیدترین آثار او در نمایشگاهی با عنوان *Ditelo Col Cartellonismo!* (با پوسترها بگویید!) که در موزه ملی کالکشن سالاس در ترِویسو ایتالیا برگزار شده و توسط الیزابتا پاسکوالین و تیری دوینیک گردآوری شده، به نمایش گذاشته شدهاند. این نمایشگاه که تا ۶ جولای ادامه دارد، رویکردی قرن بیست و یکمی به حسِ پیش و پس از پاپ ارائه میدهد که بستهبندیهای روزمره، لوگوها و تبلیغات را به عنوان نقطه اتصال هنر مردمی و فاخر در نظر میگیرد.
پرونه در نامههایی که با من رد و بدل کرده، نوشته است: «زمانی بود که تبلیغات یک فرم هنری بود که شهرها را با تابلوهای نئون، پوسترها و آفرشهای دیواری خود تزئین میکرد. بسیاری از این تابلوها در حال تبدیل شدن به ‘تابلوهای شبحوار’ هستند. این الهام واقعی نقاشیهای من است که از این مناظر تبلیغاتی بیرون آمده است. عشق من به آنها.»